Debiteurenbeheer
uitzendbureau
Wij innen de factuur en zorgen dat de opdrachtgever betaalt. Geen risico’s voor u! Flexsupport backoffice voor uitzendbureaus voert het gehele debiteurenbeheer proces uit van facturatie tot incasso. Zo ontzorgen wij u.
Wilt u meer info?
Kredietrapport
Een nieuwe opdrachtgever wordt door ons gecheckt aan de hand van een kredietrapport. Dit gebeurt op KvK nummer. In dit rapport wordt door Credit Safe een kredietwaardigheid aan een bedrijf gegeven. Deze kredietwaardigheid bepaalt of een flexwerker gaat starten bij de opdrachtgever. Is die kredietwaardigheid lager dan het bedrag van de eerste en tweede factuur? Dan kan er geen flexwerker starten, tenzij het uitzendbureau het risico draagt voor het mogelijkerwijs niet kunnen voldoen van de eerste of tweede factuur. Dit kredietrapport wordt gedeeld door Flexsupport backoffice voor uitzendbureaus met het uitzendbureau voor aanvang van het werk van de flexwerker.
Facturatie
Onze facturatie van de gewerkte uren hebben wij geheel geautomatiseerd. Zodra de gewerkte uren uit de onlineUUR portal zijn opgehaald en verwerkt in ons verloningssysteem gaat de facturatie lopen. Met uw logo op de factuur krijgt de opdrachtgever, of diens financiële administratie, de factuur. De klant betaalt de factuur aan Flexsupport. Wij kunnen BTW verlegd factureren en ook deelbetaling op onze G-rekening is uiteraard mogelijk. Bij facturatie leest u meer over dit proces.
Niet betaalde facturen
Vaak is een niet betaalde factuur een factuur waarop uren verwerkt zijn die niet kloppen of is de factuur in de drukte vergeten te betalen. Door het contact dat wij hebben met de opdrachtgever worden de meeste facturen alsnog netjes betaald. Desgewenst treffen we een betalingsregeling met de opdrachtgever. U krijgt als uitzendbureau iedere week van ons een overzicht van alle openstaande facturen. Zo bent u op de hoogte van alles omtrent de facturatie.
Incasso
Het kan voorkomen dat een opdrachtgever een factuur of meerdere facturen niet kan voldoen, ook niet als er een betalingsregeling is getroffen. Binnen 60 dagen na het aflopen van de betaaltermijn kunnen wij de betreffende facturen overdragen aan onze kredietverzekering. De samenwerking met de opdrachtgever stopt en de flexwerker wordt herplaatst.
Onze kredietverzekeraar Coface neemt de facturen in ontvangst en gaat alsnog een betalingsregeling treffen of neemt andere gerechtelijke stappen om de vordering te innen. Mocht er onverhoopt een bedrag open blijven staan dat niet geïnd kan worden door hen, dan volgt er een schade afrekening vanuit Coface.
Als er dekking is op de opdrachtgever dan is er sprake van een schade van 10% van het totale factuurbedrag dat overgedragen is. Dit bedrag wordt evenredig verdeeld tussen het uitzendbureau en Flexsupport. Alle uitzonderingssituaties worden opgenomen in de samenwerkingsovereenkomst die Flexsupport met u sluit bij aanvang van de samenwerking.
Maak vrijblijvend een afspraakKlaar om je eigen uitzendbureau te starten?
- In 5 stappen naar je eigen uitzendbureau
- Alle informatie die je nodig hebt
- Volledig gratis te downloaden